Verhaalstrategie
Conflict
De essentie van onze realiteit is schaarste. Er is nooit genoeg van alles. Is het ene verlangen vervuld, dan dient het volgende zich aan. Zeker als je naar de…
De essentie van onze realiteit is schaarste. Er is nooit genoeg van alles. Is het ene verlangen vervuld, dan dient het volgende zich aan. Zeker als je naar de…
Hoeveel mensen zullen op hun sterfbed verzuchten: “Was ik maar wat professioneler geweest…” In de jaren die we slijten tussen geboorte en dood, is ‘professionaliteit’ een nogal kunstmatige vluchtheuvel…
Sociale media hebben eindelijk een vaste plek veroverd in de middelenmix. Daarmee komt er ruimte voor de inhoud. Hoe ga je de relaties met klanten, medewerkers en andere stakeholders…
Wie zou je zijn zonder je verhaal? In databanken wordt je identiteit uitgedrukt in leeftijd, lengte, postcode, opleiding enzovoorts. Maar je bent – uiteraard – veel meer dan dat….
Storytelling is inmiddels een ’21st Century Skill’ waarmee marcom-professionals de dynamiek en betekenis van hun werk enorm kunnen vergroten. In deze blog wil ik dieper ingaan op het mechanisme…
Marketeers en communicatieprofessionals worden steeds belangrijker. Zij vormen de spin in ’t web van een sociaal ecosysteem – de wereldmarkt – dat al maar complexer wordt. Dat stelt ‘marcom-profs’…
Ben jij een communicatieprofessional en/of marketeer? Dan kun je in deze tijden echt het verschil maken. Of je nou in voedsel, kleding, energie, vastgoed of dienstverlening zit, alles is…
‘Je gaat ’t pas zien als je het doorhebt.’ Deze Cruijff-uitdrukking vat ’t leerproces aardig samen. En om het door te krijgen, moet je het eerst ervaren. Dus: eerst…
De realiteit is de realiteit. Maar je beleving van die realiteit is altijd gekleurd. Rondom de feiten spinnen we immers een weefsel van subjectiviteit. Dat begint al met je…
“God, geef mij de moed om te veranderen wat ik kan veranderen, te aanvaarden wat ik niet kan veranderen en de wijsheid om het verschil te zien.” Dit is…