Empowerment marketing storytelling


Lees bericht

Verhaalstrategie

Conflict

By on 12 april 2016

De essentie van onze realiteit is schaarste. Er is nooit genoeg van alles. Is het ene verlangen vervuld, dan dient het volgende zich aan. Zeker als je naar de…

Imagination storytelling


Lees bericht

Verhaalstrategie

B2B & de Vergeten Hersenhelft

By on 19 januari 2016

Hoeveel mensen zullen op hun sterfbed verzuchten: “Was ik maar wat professioneler geweest…” In de jaren die we slijten tussen geboorte en dood, is ‘professionaliteit’ een nogal kunstmatige vluchtheuvel…


Lees bericht

Verhaalstrategie

Unique Telling Point

By on 13 december 2015

Sociale media hebben eindelijk een vaste plek veroverd in de middelenmix. Daarmee komt er ruimte voor de inhoud. Hoe ga je de relaties met klanten, medewerkers en andere stakeholders…

Zonsopkomst in bos vol verhalen


Lees bericht

Verhaalstrategie

Verhaalbewust worden

By on 27 november 2015

Wie zou je zijn zonder je verhaal? In databanken wordt je identiteit uitgedrukt in leeftijd, lengte, postcode, opleiding enzovoorts. Maar je bent – uiteraard – veel meer dan dat….


Lees bericht

Verhaalstrategie

Storytelling 21st Century Skill

By on 21 oktober 2015

Storytelling is inmiddels een ’21st Century Skill’ waarmee marcom-professionals de dynamiek en betekenis van hun werk enorm kunnen vergroten. In deze blog wil ik dieper ingaan op het mechanisme…

Storytelling Alice herontdekt het verhaal


Lees bericht

Verhaalstrategie

De herontdekking van het verhaal

By on 13 september 2015

Marketeers en communicatieprofessionals worden steeds belangrijker. Zij vormen de spin in ’t web van een sociaal ecosysteem – de wereldmarkt – dat al maar complexer wordt. Dat stelt ‘marcom-profs’…

storytelling communicatie marketing


Lees bericht

Verhaalstrategie

De cruciale rol van communicatie

By on 6 augustus 2015

Ben jij een communicatieprofessional en/of marketeer? Dan kun je in deze tijden echt het verschil maken. Of je nou in voedsel, kleding, energie, vastgoed of dienstverlening zit, alles is…

storytelling


Lees bericht

Verhaalstrategie

Door Schade en Schande

By on 9 juli 2015

‘Je gaat ’t pas zien als je het doorhebt.’ Deze Cruijff-uitdrukking vat ’t leerproces aardig samen. En om het door te krijgen, moet je het eerst ervaren. Dus: eerst…


Lees bericht

Verhaalstrategie

Beleving van de realiteit

By on 12 juni 2015

De realiteit is de realiteit. Maar je beleving van die realiteit is altijd gekleurd. Rondom de feiten spinnen we immers een weefsel van subjectiviteit. Dat begint al met je…


Lees bericht

Verhaalstrategie

Van psychopaat naar evangelist

By on 24 mei 2015

“God, geef mij de moed om te veranderen wat ik kan veranderen, te aanvaarden wat ik niet kan veranderen en de wijsheid om het verschil te zien.” Dit is…