Lees bericht

Verhaalstrategie

Merken worden Kerken

By on 9 april 2015

Zomaar wat vragen over je werk… wordt de wereld beter of slechter van wat je doet? Is jouw organisatie een haler of een brenger? Een voertuig voor winst, status…


Lees bericht

Verhaalstrategie

Empowerment!

By on 22 maart 2015

Misschien weet je het nog niet, maar je schiet tekort! Je bent niet succesvol genoeg, niet aantrekkelijk genoeg, niet rijk en niet slim genoeg. Bovendien ben je niet veilig…


Lees bericht

Verhaalstrategie

The Story Wars

By on 13 februari 2015

Belangrijkste inzicht van afgelopen jaar: ‘zonder conflict geen verhaal, zonder verhaal geen conflict’. Een simpel zinnetje met een diepgaande betekenis. Zowel voor communicatieprofs als andere invloedzoekers. Over de keiharde…


Lees bericht

Verhaalstrategie

Van Onderen!

By on 5 januari 2015

Het besef is nog nauwelijks geland, maar er is een bottom-up revolutie gaande. Als kopers, kiezers, kijkers en netwerkers zijn we machtig geworden. Een van de grote gevolgen van…


Lees bericht

Verhaalstrategie

Gouden Kansen

By on 24 december 2014

De realiteit kun je niet veranderen. Maar wel je kijk op die realiteit. Stel dat je doorkrijgt wat er momenteel aan de hand is? Dat je inziet welke kansen…

Hero's Journey Reis van de Held


Lees bericht

Verhaalstrategie

De Reis van de Held

By on 20 november 2014

We voelen ons allemaal wel eens gelukt of mislukt. Omdat we vaak  vergeten dat we niet het Slachtoffer maar de Held van ons eigen verhaal zijn, leggen we de…

Storytelling in business authenticity


Lees bericht

Verhaalstrategie

Lifecycle Storytelling

By on 2 oktober 2014

Wij consumenten willen steeds vaker ‘het hele verhaal’ horen. Van grondstof tot eindproduct, van koetje tot toetje, van korrel tot borrel. Kleeft er bloed of kinderarbeid aan je product?…


Lees bericht

Verhaalstrategie

Storytelling: follow the holy shoe!

By on 17 september 2014

Na jaren van pionieren begint storytelling te landen in het Nederlands bedrijfsleven. Uit alle hoeken en gaten komen enthousiastelingen tevoorschijn die zich op storytelling storten. Geweldig om te zien,…


Lees bericht

Verhaalstrategie

Short Storytellers

By on 3 juni 2014

De rol van storytelling in communicatie wordt steeds groter. Zowel voor interne als externe communicatie. Het domein van de marketing-communicatie wordt al sinds jaar en dag gedomineerd door storytellers,…

Storytelling & complexiteit


Lees bericht

Verhaalstrategie

Het democratisch tekort

By on 12 mei 2014

Stel je hebt een complex onderwerp, bijvoorbeeld de schaduwkant van democratie. Je wilt dit in eenvoudige termen uitleggen, zonder te verzanden in oversimplificatie. Je wilt dat je uitleg blijft…