prosocial branding empowerment marketing


Lees bericht

Verhaalstrategie

Prosocial Branding

By on 16 juni 2013

De universele zoektocht naar zingeving is big business. Merken kunnen dit faciliteren met hun marketingpower waarbij ze niet alleen meer omzetten, maar ook bijdragen aan een betere wereld. Mark…

naming shaming storytelling


Lees bericht

Verhaalstrategie

Naming & Shaming

By on 22 mei 2013

Actiegroepen als Greenpeace worden steeds succesvoller met ‘company campagning’. Door grote partijen massaal aan de schandpaal te nagelen, mobiliseren ze pers en publiek om hun doelen te bereiken. Het…

Storytelling vrouwen


Lees bericht

Verhaalstrategie

Sex & The City Marketing

By on 20 april 2013

Het zijn de hormonen. En de hersenen. Samen bepalen ze de grote verschillen tussen mannen en vrouwen. En dus ook de grote verschillen in beslis- en aankoopgedrag. Vrouwen vragen…

Co-creatie marketing 3.0


Lees bericht

Verhaalstrategie

Marketing 3.0

By on 10 februari 2013

Is het waar? Ben je met de komst van social media alle controle over je merkidentiteit kwijt? Of is het juist een unieke kans om te achterhalen wat consumenten…

Storytelling at the fire


Lees bericht

Verhaalstrategie

Narratief overleven

By on 30 januari 2013

Mensen zijn bijzondere zoogdieren. Als enig levend wezen zijn we ons bewust van de raadselachtigheid van ons bestaan. Een tijdelijk bestaan dat zich afspeelt binnen een eeuwige stroom van…

urban legends storytelling


Lees bericht

Verhaalstrategie

Stadslegenden

By on 17 december 2012

Het volgende verhaal kun je over een week nog navertellen, wedden?

Een vriend van mij, David, is regelmatig onderweg voor z’n werk. Laatst was hij in Rotterdam voor een contractonderhandeling….


Lees bericht

Verhaalstrategie

Framing in politiek

By on 15 november 2012

Iedere organisatie, politieke partij of maatschappelijke beweging heeft iets te evangeliseren. Een missie die aan de man gebracht moet worden. En wat die missie inhoudelijk ook voorstelt, als het…

Tegenverhalen storytelling


Lees bericht

Verhaalstrategie

Tegenverhalen

By on 1 november 2012

De Nuon-parodie van Greenpeace is te beschouwen als een typisch ‘tegenverhaal’. Ook intern zitten organisaties vaak vol tegenverhalen. Het is de reactie van de informele organisatie, ‘het schoolplein’, op…


Lees bericht

Verhaalstrategie

Het spel is veranderd

By on 14 oktober 2012

Sinds internet z’n sociale vleugels heeft uitgeslagen, worden bedrijven gedwongen tot een integere positionering. ‘Mooie praatjes’ worden genadeloos afgeserveerd binnen de arena van de sociale media, of erger… op…