Verhaalstrategie

Het spel is veranderd

By on 14 oktober 2012

Sinds internet z’n sociale vleugels heeft uitgeslagen, worden bedrijven gedwongen tot een integere positionering. ‘Mooie praatjes’ worden genadeloos afgeserveerd binnen de arena van de sociale media, of erger… op ludieke wijze gepareerd.

De miljoenen die je hebt gepompt in het opbouwen van je merkwaarde kunnen op Wallstreet-achtige wijze verdampen. Hoe? Met hetzelfde wapen: storytelling.

Een mooi staaltje ‘adbusting’ van Greenpeace:

En de originele spot van Nuon:

TAGS

14 oktober 2012

RELATED POSTS

LEAVE A COMMENT

Gert van Exel
Oosterbeek

Ik ben een ervaren communicatieprofessional met een universitaire achtergrond Economie. Sinds 1995 ben ik actief in de wereld van communicatie, marketing & infotainment. De laatste jaren focus ik me vooral op verhaalstrategie en storytelling. Op het snijvlak van strategie, creatie en storytelling 'empower' ik ondernemers en marcom-professionals om op zinvolle en effectieve wijze hun cirkel van invloed te vergroten.

Portfolio Present & Past
Story of Johnny
Ontroerend: value in action